شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

نزدیک آی

بام را برافکن ،


               و بتاب ،


                     که خرمن تیرگی اینجاست.

بشتاب ،


        درها را بشکن ،


            وهم را دو نیمه کن ،


                                    که منم


                               هسته این بار سیاه.


اندوه مرا بچین ،


            که رسیده است.


دیری است،


             که خویش را رنجانده ایم ،


                         و روزن آشتی بسته است.


مرا بدان سو بر،


            به صخره برتر من رسان ،


                                   که جدا مانده ام.


به سرچشمه "ناب" هایم بردی ،


                         نگین آرامش گم کردم ،


                                         و گریه سر دادم.


فرسوده راهم ،


            چادری کو میان شعله و با ،


                             دور از همهمه خوابستان ؟


و مبادا ترس آشفته شود ،


                   که آبشخور جاندار من است.


و مبادا غم فرو ریزد،


                   که بلند آسمانه زیبای من است.


صدا بزن ،


         تا هستی بپا خیزد ،


                         گل رنگ بازد،


                              پرنده هوای فراموشی کند.


ترا دیدم ،


        از تنگنای زمان جستم .


ترا دیدم ،


        شور عدم در من گرفت.


و بیندیش ،


         که سودایی مرگم .


         کنار تو ، زنبق سیرابم.


دوست من ،


        هستی ترس انگیز است.


به صخره من ریز،


         مرا در خود بسای ،


                 که پوشیده از خزه نامم.


بروی ،


      که تری تو ،


            چهره خواب اندود مرا خوش است.


غوغای چشم و ستاره فرو نشست،


                            بمان ، تا شنوده آسمان ها شویم.


بدر آ،


    بی خدایی مرا بیاکن،


                 محراب بی آغازم شو.


نزدیک آی،

           تا من سراسر ((من)) شوم.



سهراب سپهری

نظرات 4 + ارسال نظر
دختریخی پنج‌شنبه 7 مهر 1390 ساعت 16:19 http://iceday.blogfa.com/

همیشه شیرین ترین توتها پای درخت ریخته میشود درحالی که ما برای چیدن توتهای کال چشم به بالاترین شاخه ها داریم(دکترشریعتی)

نازنین زهرا شنبه 14 آبان 1390 ساعت 10:51 http://nzarvaneh.blogfa.com/

سلام مهربون
من شمارو لینک کردم
شمام منو به اسم مهربونترین جمع دنیا لینک کنید....
منتظر حضور مهربونتون تو جمع مهربونا هستم..

اشرف سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 13:14 http://moojdarya.blogfa.com/

ممنون از وبلاگ پر ارزشمند شما. موفق و شاد و سالم باشید.

[ بدون نام ] شنبه 22 مهر 1391 ساعت 14:23

آن باش که هستی و ان شو که توان بودنت هست.(رابرت لویی استیونسون)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد