شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

دیوونه کیه؟

دیوونه کیه؟


        عاقل کیه؟


               جونور کامل کیه؟


واسطه نیار، به عزتت خمارم


              حوصله‌ی هیچ کسی رو ندارم


کفر نمی‌گم، سوال دارم


                   یک تریلی محال دارم


                     تازه داره حالیم می‌شه چی‌کاره‌ام


                                می‌چرخم و می‌چرخونم ٬ سیاره‌ام !


تازه دیدم حرف حسابت منم


                         طلای نابت منم


                     تازه دیدم که دل دارم، بستمش !


راه دیدم نرفته بود ، رفتمش


     جوونه‌ی نشکفته رو ، رستمش


            ویروس که بود حالیش نبود ، هستمش


جواب زنده بودنم مرگ نبود؛


                                   جون شما بود؟


مردن من مردن یک برگ نبود؛


                                تو رو به خدا بود؟


اون همه افسانه و افسون ولش؟


                        این دل پر خون ولش؟


دلهره‌ی گم کردن گدار مارون ولش؟


        تماشای پرنده‌ها بالای کارون ولش؟


             خیابونا، سوت زدنا، شپ شپ بارون ولش؟


دیوونه کیه؟


      عاقل کیه؟


            جونور کامل کیه؟


  گفتی بیا زندگی خیلی زیباست؛


                                             دویدم !


چشم فرستادی برام تا ببینم؛


                                           که دیدم !


پرسیدم این آتش بازی تو آسمون معناش چیه؟


کنار این جوب روون معناش چیه؟


                    این همه راز، این همه رمز


                             این همه سر و اسرار معماست؟


آوردی حیرونم کنی که چی بشه؟


                                             نه والله!


مات و پریشونم کنی که چی بشه؟


                                             نه بالله!


پریشونت نبودم؟


                     من ، حیرونت نبودم؟


تازه داشتم می‌فهمیدم که فهم من چقدر کمه


                اتم تو دنیای خودش حریف صد تا رستمه


گفتی ببند چشماتو وقت رفتنه


                   انجیر می‌خواد دنیا بیاد،


                                        آهن و فسفرش کمه


چشمای من آهن انجیر شدن


             حلقه‌ای از حلقه‌ی زنجیر شدن . . .


عمو زنجیر باف ، زنجیرتو بنازم


                  چشم من و انجیرتو بنازم

               

                           چشم من و انجیرتو بنازم . . .


دیوونه کیه؟


       عاقل کیه؟


          جونور کامل کیه؟




حسین پناهی


لینک دانلود شعر با صدای زنده یاد حسین پناهی


نظرات 2 + ارسال نظر
fati پنج‌شنبه 10 آذر 1390 ساعت 22:12

salam.vaghan az vebloget khosham oomadeee.afariin b in salighat ,

بی دا ری پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 23:57 http://bidariran.blogfa.com

انتخاب بی نظیری بود...


سیاه سیاهم
بازرد هماهنگم کن استاد
گاه حجم یک کلاغ کنتراست تابلو را حفظ میکند...

حسین پناهی



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد