شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

سبز

با تو دیشب تا کجا رفتم


تا خدا وانسوی صحرای خدا رفتم


من نمی گویم ملایک بال در بالم شنا کردند


                   من نمی گویم که باران طلا آمد


                                لیک ای عطر سبز سایه پرورده


                                               ای پری که باد می بردت


                                                      از چمنزار حریر پر گل پرده


تا حریم سایه های سبز


              تا بهار سبزه های عطر


             تا دیاری که غریبیهایش می آمد به چشم آشنا ، رفتم


پا به پای تو که می بردی مرا با خویش


                     همچنان کز خویش و بی خویشی


         در رکاب تو که می رفتی


                              هم عنان با نور


               در مجلل هودج سر و سرود و هوش و حیرانی


                                                       سوی اقصامرزهای دور


تو قصیل اسب بی آرام من ، تو چتر طاووس نر مستم


تو گرامیتر تعلق ،‌ زمردین زنجیر زهر مهربان من


              پا به پای تو


                   تا تجرد تا رها رفتم


غرفه های خاطرم پر چشمک نور و نوازشها


موجساران زیر پایم رامتر پل بود


شکرها بود و شکایتها


رازها بود و تأمل بود


با همه سنگینی بودن


و سبکبالی بخشودن


تا ترازویی که یک سال بود در آفاق عدل او

 

                                          عزت و عزل و عزا رفتم


چند و چونها در دلم مردند


که به سوی بی چرا رفتم


شکر پر اشکم نثارت باد


خانه ات آباد ای ویرانی سبز عزیز من


ای زبرجد گون نگین ،‌ خاتمت بازیچه ی هر باد


                      تا کجا بردی مرا دیشب


                                       با تو دیشب تا کجا رفتم !؟


اخوان ثالث


نظرات 5 + ارسال نظر
پریسا ادهمی چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 11:20

درود
خیلی از خوندنتون لذت بردم
یه جلسه ادبی خوب تهران نواب پل کمیل شنبه ها ساعت4 باحضور استاد فرامرز عرب عامری برگزار میشه خوشحال می شم ببینمتون
به امید دیدار

جایزه ادبی شیراز پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 ساعت 11:50 http://www.jaezeadabi.ir

جایزه ادبی شیراز
کلیه کتاب های منتشر شده طی سال های 1388 تا 1390 که دارای شناسنامه رسمی انتشار(شابک) باشند و همچنین آثار آماده چاپ که در بردارنده حداقل 25 قطعه از آثار منسجم در یکی از قالب های نو، کلاسیک یا شعر کودک و نوجوان باشند می توانند در مسابقه شرکت کنند.
ارسال سه نسخه از هرکتاب چاپ شده یا مجموعه آثار تایپ شده در فرمت WORD 2003 بر روی CD و پرینت آثار به صورت ساده در قطع A4 ارسال و اعلام مشخصات فردی صاحب اثر الزامی است
رشته ها:
• شعر: کلاسیک نو کودک و نوجوان
• نقد ادبی: نقد شعر نقد داستان
• موضوع ویژه: ادب پژوهشی فارس(پژوهش ها و تحقیقاتی که مختص سرزمین پهناور فارس می باشد)
جوایز:
نفر اول در هررشته: تندیس/دیپلم افتخارو مبلغ15/000/000 ریال جایزه نقدی
نفر دوم در هررشته: تندیس/دیپلم افتخارو مبلغ12/000/000 ریال جایزه نقدی
نفر سوم در هررشته: تندیس/دیپلم افتخارو مبلغ10/000/000 ریال جایزه نقدی

اطلاعات بیشتر در www.jaezeadabi.ir

چکامه شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 16:55 http://chakamebaran.blogfa.com

سلام ممنون که سر زدید

لینکتون کردم
با من در ارتباط باش
ممنون

مهران یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 15:55 http://www.kabootaraneh.persianblog.ir

زنده یادِ اخوان ثالث که اولین شعرهایی که تو زندگیم خوندم شعرهای او بود.

ادیب دوشنبه 22 اسفند 1390 ساعت 09:23 http://www.19paknevis.blogfa.com/

ممنونم دوست عزیز
بنده چهارشنبه ها بروزم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد