شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

دیگر تنها نیستم

بر شانه‌ی ِ من کبوتری‌ست که از دهان ِ تو آب می‌خورد

       بر شانه‌ی ِ من کبوتری‌ست که گلوی ِ مرا تازه می‌کند.

بر شانه‌ی ِ من کبوتری‌ست باوقار و خوب

                که با من از روشنی سخن می‌گوید

                       و از انسان ــ که رب‌النوع ِ همه‌ی ِ خداهاست.


من با انسان در ابدیتی پُرستاره گام می‌زنم.


                       در ظلمت حقیقتی جنبشی کرد

                                     در کوچه مردی بر خاک افتاد

                     در خانه زنی گریست

                                در گاه‌واره کودکی لب‌خندی زد.


آدم‌ها هم‌تلاش ِ حقیقت‌اند

           آدم‌ها هم‌زاد ِ ابدیت‌اند

                   من با ابدیت بیگانه نیستم.

زنده‌گی از زیر ِ سنگ‌چین ِ دیوارهای ِ زندان ِ بدی سرود می‌خواند

در چشم ِ عروسک‌های ِ مسخ، شب‌چراغ ِ گرایشی تابنده است

شهر ِ من رقص ِ کوچه‌های‌اش را بازمی‌یابد.


هیچ‌کجا هیچ زمان فریاد ِ زندگی بی‌جواب نمانده است.

به صداهای ِ دور گوش می‌دهم از دور به صدای ِ من گوش می‌دهند

من زنده‌ام

فریاد ِ من بی‌جواب نیست، قلب ِ خوب ِ تو جواب ِ فریاد ِ من است.


مرغ ِ صداطلائی‌ ِ من در شاخ و برگ ِ خانه‌ی ِ توست

نازنین! جامه‌ی ِ خوب‌ات را بپوش

                 عشق، ما را دوست می‌دارد

                     من با تو رویای‌ام را در بیداری دنبال می‌گیرم

         من شعر را از حقیقت ِ پیشانی‌ی ِ تو در می‌یابم


با من از روشنی حرف می‌زنی و از انسان که خویشاوند ِ همه‌ی ِ

                          خداهاست...

             با تو من دیگر در سحر ِ رویاهای‌ام تنها نیستم.

 

شاملو

نظرات 1 + ارسال نظر

با درود همشهری
جاتن هستم مدیریت انجمن ادبی هنری لحظه های انتظار
ادرس این سایت به سرور جدید رفت لطف عضو شوید

http://www.irankorea.com/arrsiran

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد