شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

من و تو ...

من و تو یکی دهان‌ایم

که با همه آوازش

به زیباترسرودی خواناست.

من و تو یکی دیدگان‌ایم

 

 

که دنیا را هر دَم


 

 

             در منظر ِ خویش

                            تازه‌تر می‌سازد.

 


نفرتی

از هرآن‌چه باز ِمان دارد

از هرآن‌چه محصور ِمان کند

از هرآن‌چه وادارد ِمان

 

 

که به دنبال بنگریم،


دستی

که خطی گستاخ به باطل می‌کشد.

من و تو یکی شوریم

از هر شعله‌ئی برتر،

که هیچ‌گاه شکست را بر ما چیره‌گی نیست

چرا که از عشق

روئینه‌تن‌ایم.

و پرستوئی که در سرْپناه ِ ما آشیان کرده است

با آمدشدنی شتاب‌ناک

خانه را

 

 

از خدائی گم‌شده

 

 

لب‌ریز می‌کند.

 

 

احمد شاملو

نظرات 6 + ارسال نظر
عطر خاکستری هوا دوشنبه 25 دی 1385 ساعت 12:09

خیلی خوشحالم که یک علاقه مند به شاعران معاصر برای من کامنت گذاشته و لینک من رو در وبلاگی که هم اسم شاعر مورد علاقه ام شاملو هست آورده.
متشکرم.
وبلاگتون رو دوست دارم. :-)

ای کاش آنقدر فقیر نبودیم تا برای پایمال شدن چیزی بجز

قلبهایمان را تقدیم سرنوشت میکردیم....
.
.
زیبا انتخاب کرده بودی
دلت شاد

آتنا جمعه 29 دی 1385 ساعت 12:51 http://www.partenon.blogsky.com

سلام عزیزم:
زیر بارون راه نرفتی تابفهمی من چی میگم
تو ندیدی اون نگاه رو تا بفهمی از کی میگم
چشمای اون زیر بارون سر پناه امن من بود
سایه بون دنج پلکاش جای خوب گم شدن بود
تنها شب مونده و بارون همه ی سهم من این بود
تو پرنده بودی من سرو ریشه هام توی زمین بود
اگه اون رو دیده بودی با من این شعر رو می خوندی
رو به شب دادمی کشیدی نازنین ! چرا نموندی ؟
حالا زیر چتر بارون بی تو خیس خیس خیسم
زیر رگبار گلایه دارم از تو می نویسم
تنها شب مونده و بارون همه ی سهم من این بود
منتظرتم آخه بعد مدتها به روز شدم.
سبز باشی و پایدار.

هدایی شنبه 30 دی 1385 ساعت 03:08 http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام
مرسی .. نظر لطفته :)
...
چه قشنگ بود این مطنت!! واقعا قشنگ مینویسین.:.:.
من چت نمیکنم خیلی اگه خواستین ایمیل بزنین. باشه؟
...
موفق باشین

پرنده شنبه 30 دی 1385 ساعت 14:32 http://avayidarbaran.blogsky.com

سلام
ممنون
خیلی زیبا مینویسید
اگه موافق باشید منم لینکتون میکنم

سپیده دم شنبه 30 دی 1385 ساعت 23:24 http://bayon.blogsky.com

سلام دوست خوبم
وبلاگ بسیار خوبی داری
من هم به شما لینک دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد