شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

فریاد

خانه ام آتش گرفته ست ، آتشی جانسوز  


                               هر طرف می سوزد این آتش  


پرده ها و فرشها را ، تارشان با پود  


                 من به هر سو می دوم گریان  


                                          در لهیب آتش پر دود 
 

        وز میان خنده هایم تلخ  


               و خروش گریه ام ناشاد 
 

                     از دورن خسته ی سوزان 
 

 می کنم فریاد ،  

 

                 ای فریاد ! 

  

                                 ای فریاد ...
 

خانه ام آتش گرفته ست ، آتشی بی رحم  


                           همچنان می سوزد این آتش  


 نقشهایی را که من بستم به خون دل 
 

                            بر سر و چشم در و دیوار 
 

                                       در شب رسوای بی ساحل  


وای بر من ، سوزد و سوزد  


         غنچه هایی را که پروردم به دشواری  


                در دهان گود گلدانها 
 

                      روزهای سخت بیماری 
 

                              از فراز بام هاشان ، شاد 
 

دشمنانم موذیانه خنده های فتح شان بر لب 
 

                       بر من آتش به جان ناظر  


                                    در پناه این مشبک شب 

 
       من به هر سو می دوم ،گریان ازین بیداد  


 می کنم فریاد ، 

  

                ای فریاد !  

 

                             ای فریاد ... 


 وای بر من ، همچنان می سوزد این آتش 

 
        آنچه دارم یادگار و دفتر و دیوان 
 

                           و آنچه دارد منظر و ایوان  


                                       من به دستان پر از تاول 
 

        این طرف را می کنم خاموش
 

                          وز لهیب آن روم از هوش
 

                      ز آن دگر سو شعله برخیزد ، به گردش دود  


 تا سحرگاهان ، که می داند که بود من شود نابود  


         خفته اند این مهربان همسایگانم شاد در بستر  


                                صبح از من مانده بر جا مشت خاکستر  


          وای ، آیا هیچ سر بر می کنند از خواب  


                            مهربان همسایگانم از پی امداد ؟ 


    سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد 
 

       می کنم فریاد ، 

  

                          ای فریاد !  

                                      ای فریاد ...
 

مهدی اخوان ثالث 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
امروز ایرن شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 10:16 http://tdiran.persianblog.ir



با ما باشید تا بی خبر نباشی
لحظه به لحظه با امروز ایران
. . . . .
.... برای دسترسی سریعتر به امروز ایران با ما تبادل لوگو ( لینک ) کنید
. . . . .
با تشکر

میلاد دوشنبه 9 شهریور 1388 ساعت 11:30 http://www.ghanjine.mihanbb.com

با عضویت در انجمن ادبی گنجینه و کسب اعتبار زیاد شما هم کاربر ویژه ی گنجینه باشید.
همچنین با عضویت ساده شما می توانید از خدمات مشاعره و ارایه ی اشعار دلخواه خود برای گذاشتن در وبلاگ گنجینه و در معرض دید دیگر دوستداران ادبیات باشید.

میلاد دوشنبه 9 شهریور 1388 ساعت 11:30 http://www.ghanjine.parsiblog.com

وبلاگ خوبی دارید در صورت تمایل برای تبادل لینک از قسمت نظرات و بلاگ ما را با خبر سازید.
با تشکر

هادی بیگ دوشنبه 26 بهمن 1388 ساعت 02:12 http://www.hadibeyg.mihanblog.com

استاد ادبیات ایران ، حافظ زمان ، بی نهایت واژه ، و ... و هزاران لغب تک که فقط مخصوص استاد مهدی اخوان ثالث لست.به شخصه ادیب ایران را ثالث می دانم.سری به من بزن.منتظرم.

یه بنده خدا یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 15:25

این شعر با صدای استاد شجریان زیباتر شده

مرداب نیلوفر شنبه 16 بهمن 1389 ساعت 09:11 http://geseiekhalvatema.blogfa.com

مرسیییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد