شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

عاشقانه

بیتوته‌ی کوتاهی‌ست جهان
 
  در فاصله‌ی گناه و دوزخ
خورشید
 
  همچون دشنامی برمی‌آید
و روز
شرم‌ساری جبران‌ناپذیری‌ست.

آه
پیش از آن که در اشک غرقه شوم
چیزی بگوی

درخت،جهل  معصیت‌بار  نیاکان است
و نسیم
 
  وسوسه‌یی‌ست نابه‌کار.
مهتاب پاییزی
کفری‌ست که جهان را می‌آلاید.

چیزی بگوی

 

پیش از آن که در اشک غرقه شوم

 
  چیزی بگوی

هر دریچه‌ی نغز
بر چشم‌اندازِ عقوبتی می‌گشاید.
عشق
 
  رطوبت  چندش‌انگیز  پلشتی‌ست
و آسمان
 
  سرپناهی
تا به خاک بنشینی و
 
  بر سرنوشت  خویش
 
  گریه ساز کنی.

آه
پیش از آن که در اشک غرقه شوم چیزی بگوی،
هر چه باشد

چشمه‌ها
از تابوت می‌جوشند
و سوگواران ِ ژولیده آبروی جهان‌اند.
عصمت به آینه مفروش
که فاجران نیازمندتران‌اند.

خامُش منشین
 
  خدا را
پیش از آن که در اشک غرقه شوم

 

از عشق

 
  چیزی بگوی!

 

احمد شاملو

 

نظرات 4 + ارسال نظر
اورانوس سه‌شنبه 10 بهمن 1385 ساعت 00:40 http://mywrites.mihanblog.com

شاملو می گفت : شعرا وارثان آب و آینه اند !
یادش بخیر ... غم مردم را حتی بر عشق هایدا ترجیح می داد !
فوق العاده بود .... اشعار سپید خشن ترین روح شعر هستند که تنها شعرا ی سیاسی زمان آنان را حس کردند
به من ه سر بزن که شعری می گویم در وبلاگ قرار می دهم !
البته نه از نوع سپید بلکه سیاه !؟!؟
یا حق ...

حرفهای ناتمام پنج‌شنبه 12 بهمن 1385 ساعت 17:41 http://shariatti.blogsky.com

بگذار تا اعتراف کنم ، به رسم یلدا ، شاید به نوعی دیگر
سلام
چشم انتظار حضور شما در حرفهای ناتمام
موفق و بهروز باشید....

لورکا شنبه 14 بهمن 1385 ساعت 15:04

دوست عزیز سلام،
از لاگ تان دیدن نمودم. اگر مایل بودید، سری به کلبه ی ما هم بزنید.
www.kabul.parsibox.com

امین جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 07:07 http://www.sher-no.blogfa.com

سلام من از سایت شما خیلی خوشم اومده . من هم یکی از سپید سرایان هستم اگه امکانش برای شما هستش من رو جز پیونداتون بکنید من این کار رو کردم ممنون متشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد