شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

نشانی

خانه دوست کجاست ؟

در فلق بود که پرسید سوار 

آسمان مکثی کرد

رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شن ها بخشید

و به انگشت نشان داد سپیداری و گفت

نرسیده به درخت

کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است

و در آن عشق به اندازه ی پرهای صداقت آبی است

می روی تا ته آن کوچه که از پشت بلوغ سر بدر می آرد 

پس به سمت گل تنهایی می پیچی

دو قدم مانده به گل

پای فواره جاوید اساطیر زمین می مانی

و ترا ترسی شفاف فرا می گیرد

در صمیمیت سیال فضا خش خشی می شنوی

کودکی می بینی

رفته از کاج بلندی بالا جوجه بردارد از لانه نور 

و از او می پرسی

خانه دوست کجاست؟

 

سهراب سپهری 
 

نظرات 8 + ارسال نظر
یه عاشق دوشنبه 1 آبان 1385 ساعت 14:55 http://arezoo62.mihanblog.com

سلام دوست من
خانه دوست کجاست؟ نمیدانم من دوستی هم داشته ام که بدانم خانه اش کجاست... صبر کن یک چیزایی یادم اومد آری منم بودم ولی حال نیستم... خیلی وقته که نیستم.......

سیاوشی سه‌شنبه 2 آبان 1385 ساعت 06:11 http://arezoo62.mihanblog.com/

سلام دوست من ببخشید دوباره مزاحم شدم عیدتون میبراک التماس دعا ازتون دارم......

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین پنج‌شنبه 4 آبان 1385 ساعت 10:07 http://rue.blogsky.com

سلام
دیگه به من سر نمی زنی
هر جا هستی شاد باشی

مرد قبیله سوفی ها پنج‌شنبه 4 آبان 1385 ساعت 21:31 http://nazla.blogfa.com

یا حق

و برایم عاشقانه سرخ می خواند :

یگدیگر را می آزاریم بی آنکه بخواهیم

شاید بهتر آن باشد که دست به دست هم دهیم

دستی که گشاده است می برد می آورد رهنمونت می شود

به خانه ای که نوازشش دلچسب است

لیک افسوس و شاید آه و گاهی حیف

که تنها می خواند

و به حدیث آمده بر لبش ایمان نداشت

... و دریایم شکست و ماهی ام بر زمین

افتاده جان می خواهد از دنیا ...


منتظر حضور همیشه گرمت در قبیله هستم

یا علی

[گل]

سلام،
ضمن تبریک برای وبلاگ خوبتان، متأسفانه برخلاف توافق قبلی، نتوانستیم لینک «لیست وبلاگ‌های به روز شده» را در جای مناسبی در وبلاگتان، پیدا کنیم؛ زیرا نفس اضافه کردن لینک ما در این است که دوستان دیگر هم از سایت ما مطلع شوند تا بتوانند از مزایای رایگان آن استفاده کنند. لطفاً در صورت تمایل ابتدا لینک ما را در جای مناسبی قرار دهید، سپس، فرم مربوطه را که همراه ایمیل برای شما فرستاده شده است، مجدداً پرنمائید.
با تشکر

شیدا یکشنبه 7 آبان 1385 ساعت 14:52 http://shoride.blogsky.com

من که فکر می کنم این یکی از اون سوالای بی جوابه....
واقعا دوستی وجود داره؟!
سلااااام !
موفق باشی و به همه ی آرزوهات برسی

تا بعد

پویا جمعه 19 آبان 1385 ساعت 02:57

داریوش سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 20:05

روحت شاد سپهری با این شعرهایت .. مثل تو دیگه نمیاد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد