شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

شـــــــاعران ســــــپید

این وبلاگ به منظور آشنایی بیشتر افراد با شعر معاصر ایران ایجاد شده ... امید وارم مورد استفاده دوستان و کاربران عزیز قرار گرفته باشد

وصل

در برابر بی کرانی ساکن

جنبش کوچک گلبرگ

به پروانه ئی مانند بود

 

زمان با گام شتا ب ناک بر خواست

و در سرگردانی

یله شد.

در باغستان خشک

معجزه وصل

بهاری کرد.

 

سراب عطشان

برکه ئی صافی شد.

و گنجشکان دست آموز بوسه

شادی را

در خشکسار باغ

به رقص در آوردند.

 

اینک چشمی بی دریغ

که فانوس را اشکش

شور بختی مردمی را که تنها بودم و تاریک

لبخند می زند.

 

آنک منم که سرگردانی هایم را همه

تا بدین قله جل جتا پیموده ام.

آنک منم

پا بر صلیب باژگون نهاده

با قامتی به بلندی فریاد.

آنک منم میخِ صلیب از کف دستان به دندان بر کنده .

 

در سرزمین حسرت معجزهای فرود آ مد

 واین خود معجزه ئی دیگر گونه بود

 

فریاد کردم:

 ای مسافر!

با من از زنجیریان بخت که چنان سهمناک دوست می داشتم

این مایه ستیزه چرا رفت؟

با ایشان چه می باید کرد؟

 

بر ایشان مگیر!

 

چنین گفت و چنین کردم.

 

لایه تیره فرو نشست

آبگیر کدر

صافی شد

و سنگریزه های زمزمه

در ژرفای زلال درخشید.

 

دندانهای خشم به لبخندی زیبا شد.

 رنج دیرینه همه کینه هایش را

خندید.

 

پای آبله در چمنزار آفتاب

فرود آمد

بی آنکه از شب نا آشتی

داغ سیاهی بر جگر نهاده باشم.

نه!

هرگز شب را باور نکردم

چرا که

در فراسوهای دهلیزش

به امید دریچه ئی

دل بسته بودم.

 

شکوهی در جانم تنوره می کشد

گوئی از پاک ترین هوای کوهستان

لبالب

قدحی در کشیده ام.

 

در فرصت میان ستاره ها

شلنگ انداز

   رقصی میکنم

      دیوانه

        به تماشای من بیا!

 

 

 

 

احمد شاملو

نظرات 4 + ارسال نظر
مرد شعر یکشنبه 26 شهریور 1385 ساعت 21:17



سلام ک.م ممنون که اومدی .. معلومه به شاملو علاقمندی .. موفق باشی ممنون از لینک خداحافظ

http://poetriman.blogsky.com/



مرد قبیله سوفی ها یکشنبه 26 شهریور 1385 ساعت 23:42 http://nazla.blogfa.com

یا حق

سلام بر شما
خیلی خوشحالم که خوبی مثل شما قبیله سوفی ها رو قابل می دونه !

وب نوشتتون هم واقعاْ منحصر به فرده ! اغراق نمی کنم .
من اینجا واقعاْ نفس عمیق می کشم ...
شعر نو روح آدم رو نوازش میکنه ...

باز هم منتظر حضور گرمت در قبیله هستم .
یا علی مدد

شب قطبی دوشنبه 27 شهریور 1385 ساعت 15:30 http://shabeghotbi.blogsky.com

مرسی که بهم سر زدی عزیز ...وبلاگ خیلی خوبی داری..حتما روزانه بهش سر خواهم زد
موفق باشی

سعید جمعه 3 اسفند 1386 ساعت 23:44

سلام این قطعه شعر اینقدر زیبا بود که به قول محمد اسلامی ندوشن سراچه ی ذهنم آماس کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد